Zakelijk - wijn en marketing - Perswijn
Achtergrond & Interviews

Zakelijk – wijn en marketing

Iedere wijnprofessional heeft er de mond vol van: consumenten moeten betere wijnen kopen en meer besteden aan wijn. In het restaurant moet meer wijn worden gedronken, en het liefst geen huiswijn maar een wijn van de kaart, of een mooi glas. Utopie? Ik dacht het niet.

In de horeca en vakhandel moet de marge omhoog om te overleven, en als het goed gaat om te groeien. Van die marge kan marketingbudget worden gereserveerd. Dat budget is nodig om meer en beter te kunnen verkopen.

Een doel van marketing is communiceren over de onderneming en het product. Dat levert onderscheidend vermogen en toegevoegde waarde – en dus meer marge. De cirkel is rond.

Maar hoe? Dat vragen we in deze nieuwsbrief aan de kenners: marketeers. Zij zullen iedere maand een praktisch voorbeeld of een theoretisch onderwerp uit de wijnwereld bespreken. Klinkende namen hebben zich aangediend.

Reacties op bovenstaande zijn welkom op marketing@wijninstituut.nl

Reageer op dit item

nl Nederlands